Vår scoutstuga Wressel är klar för uthyrning med 30+ sovplatser (madrasser på golv eller liggunderlag)och 4 st sängar i sovkabin.

Pris på förfrågan. Kontakta bokawressel@scoutkarengripen.se

Vägbeskrivning

Det finns mycket att göra i omgivningarna, länkar.

Matsalen rymmer alla deltagare och går också att möblera om till konferenssittning.

Det finns bras-rum med kamin för mysiga stunder.

Stort kök med restaurangspis och gott om arbetsytor gör det enkelt att fixa mat till alla deltagare. Det finns porslin och bestick samt en uppsättning grytor med tillbehör samt vatten-och kaffekokare. Vedsprisen skall man inte elda i.

För gruppledare eller andra som behöver avskildhet finns ett mindre grupprum och en sovkabin med fyra (vånings)sängar.

Toaletter finns i separat byggnad som förutom 6 tvättplatser innehåller bastu och två duschar.

Det finns fast vindskydd med eldstad som rymmer upp till åtta sovande i södra kanten på marken, och en tält-äng för +100 personer. Bredvid vindskyddet finns en separt lägerbålsplats med sittstockar för minst 40 personer.

Det är ca 15 minuter promenad till Vombsjön och 15 sekunder till skogen.

Området är intressant med mycket rikt vilt och fågelliv. http://www.vressel.se/album/byn1/kanal.html

Detta tar du med själv:

Diskmedel
Kaffefilter
Kökshanddukar
Tork-och toalettpapper.

Det finns städutrustning i ett skåp i hallen och i toalettbyggnaden.